در عصر امروز ما خواهان یک زندگی راحت و هوشمند هستیم، زندگی که بتوانیم با یک کلیک یا یک ضربه به امور روزمره زندگی خود بپردازیم. خوشبختانه امروزه این امر با کمک سیستم های هوشمند و اینترنت اشیا امکان پذیر است. ما می توانیم خانه خود را هوشمند کنیم و یک زندگی مدرن را شروع کنیم. در این محتوا از مجموعه لوکس برق همه چیز را در مورد ساخت خانه هوشمند و روش های هوشمند سازی ساختمان در تهران می خوانیم و خواهیم دید که چرا باید خانه و ساختمان خود را به تدریج هوشمند کنیم. پس در ادامه مطلب با لوکس برق همراه باشید …

تعریف جامع و کلی هوشمند سازی ساختمان

اگر بخواهیم تعریفی جامع و کلی از هوشمند سازی ساختمان ارائه دهیم، می توان گفت که ساختمان هوشمند (خانه هوشمند) یا به عبارتی Smart Home مجموعه ای از وسایلی است که امکان کنترل برخی وسایل الکترونیکی و مکانیکی خانه را برای ما فراهم می کند. هوشمند سازی ساختمان نه تنها هزینه ها و مصرف انرژی را کاهش می دهد، بلکه ایمنی و راحتی شما را نیز افزایش خواهد داد.

 

در هوشمند سازی ساختمان در تهران، ما از دستگاه های هوشمند متعددی با توجه به نیاز شما استفاده می کنیم. برای مثال از دستگاه های متصل به اینترنت مانند سنسور، دوربین و سایر دستگاه ها برای خودکارسازی و کنترل جنبه های مختلف زندگی روزمره استفاده می شود. این دستگاه‌ها معمولاً به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابلیت شبکه داشته باشند و بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا وظایف را به صورت خودکار یا در پاسخ به ورودی کاربر انجام دهند.
کنترل‌کننده‌های مرکزی وظیفه مدیریت و کنترل این دستگاه‌های هوشمند را دارند که معمولاً از طریق اپلیکیشن‌های مرتبط در گوشی‌های هوشمند یا دستیارهای صوتی امکان‌پذیر می‌شود. این دستگاه به کاربران اجازه می دهد تا از یک مکان در داخل یا خارج از منزل، نور، دما، امنیت، سرگرمی و سایر سیستم های خانه هوشمند خود را نظارت و کنترل کند.

ویژگی های هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی ساختمان چه مزایایی دارد؟

ابتدا برای پیاده کردن هوشمند سازی ساختمان در تهران نیاز به ایجاد زیرساخت های لازم را داریم که اغلب شامل یک شبکه سیمی یا بی سیم است که به نحوی تجهیزات کنترل شده ساختمان هوشمند را به مرکز کنترل متصل می کند و در مورد زیرساخت ساختمان شما می تواند از مزایای زیر استفاده کند:

  • کنترل سیستم صوتی و تصویری
  • سیستم اعلام حریق
  • کنترل روشنایی هوشمند
  • کنترل هوشمند دما
  • کنترل هوشمند پرده های برقی
  • بررسی دوربین های مدار بسته
  • سیستم حفاظتی و امنیتی
  • سیستم تامین آب و تغذیه گیاهان و حیوانات

به عنوان یک مثال بسیار ساده که با آن آشنا هستید می توان به سیستم آبیاری و تغذیه گیاهان و حیوانات با این تجهیزات اشاره کرد. روند کار در این دستگاه به گونه ای خواهد بود که زمانی که برای چند روز از خانه دور هستید و یا قصد سفر کردن دارید،دیگر نگران تامین آب و غذا به حیوانات خانگی و گیاهان خود نیستید. با سیستم هوشمند آبیاری و تغذیه گیاهان و حیوانات می توانید از هر جایی که هستید از گیاهان و حیوانات خود مراقبت کنید.

قیمت هوشمند سازی ساختمان در تهران
یکی دیگر از ویژگی های هوشمند سازی ساختمان در تهران، سیستم امنیتی قابل پیاده سازی با استفاده از این دستگاه هوشمند است. با قرار دادن سیستم در حالت هشدار می توانید با خیالی آسوده خانه خود را ترک کنید.

این دستگاه هوشمند در مواقعی که در و پنجره ها باز می شوند یا حرکتی در محیط تشخیص داده می شود به عنوان زنگ هشدار عمل می کند و با فعال شدن دزدگیر می تواند آن را از طریق خط تلفن متصل به سیستم با شماره های اختصاص داده شده با آن تماس گرفته و موضوع را گزارش دهد.
همانطور که می بینید، هوشمندی نباید به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته شود، بلکه باید به عنوان یک سیستم بسیار کارآمد و مقرون به صرفه در نظر گرفته شود که راحتی را در کنار تمامی عملکردهای ایمنی و کنترلی به شما ارائه می دهد.

هوشمند سازی ساختمان در تهران توسط مجموعه لوکس برق

مجموعه لوکس برق با بکارگیری از دانش تخصصی خود در زمینه برق از سال 1394 پا به عرصه گذاشت و با استفاده از پتانسیل های بالفعل خود توانست پروژه های متنوعی را اجرا کند. این مجموعه در این مدت،حوزه فعالیت های خود را گسترده و با برطرف کردن نیاز های موجود در جامعه قادر به ایجاد بستری متفاوت نسبت به رقبا در زمینه های برق داشته است. شما می توانید جهت مشاوره ، هماهنگی و اجرای هوشمند سازی ساختمان با ما در تماس باشید …

سیستم هوشمند ساختمان چگونه کار می کند؟

تکنولوژی و فناوری مورد استفاده برای هوشمند سازی ساختمان در تهران، بر اساس اصل اینترنت اشیاء است که بیانگر یک مفهوم جدید است که به دستگاه هایی اشاره می کند که به عنوان یک “شبکه” به یکدیگر متصل هستند و می توانند برای انجام وظایف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
دستگاه های مختلف می توانند به روش های مختلف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. رایج ترین روش اتصال شبکه بی سیم یا Wi-Fi است، اما می تواند از طریق امواج رادیویی و سیم نیز باشد. شبکه شما همچنین ممکن است از ترکیبی از این موارد استفاده کند، مانند استفاده از یک شبکه به صورت wired که وقتی Wi-Fi خاموش است، کار می‌کند.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان در رابطه با هوشمند سازی ساختمان در تهران و دیگر استان ها با بهترین قیمت و کمترین زمان با ما در تماس باشید.

شماره تماس جهت هماهنگی و مشاوره : 09123253014

این دستگاه‌های هوشمند همچنین از فناوری “If This then That” استفاده می‌کنند. این پروتکل به این معنی است که وقتی اقدامی انجام می‌شود، کل دنباله عمل فعال می شود. کاری کنید که دستگاه هایتان با هم کار کنند تا فرمان نهایی را انجام دهند. نحوه ارتباط شبکه های خانه هوشمند با یکدیگر متفاوت است. معمولاً این ارتباط از طریق فرمان صوتی، سنسورهای اتوماتیک یا از طریق اپلیکیشن موبایل انجام می شود.

فرآیند پروتکل های ارتباطی در هوشمند سازی ساختمان

تجهیزات هوشمند برای برقراری ارتباط با یکدیگر به زبانی مشترک نیاز دارند که به آن پروتکل یا استاندارد گفته می‌شود. در حال حاضر برای هوشمند سازی ساختمان در تهران پروتکل‌های متنوعی وجود دارند و هریک از آنها با توجه به امکانات و نوع نیاز کاربران، قابلیت٬های متنوعی را برای آنها به‌وجود می‌آورند KNX, BACnet Modbus, Zigbee, Wifi, Z-Wave, Tuya پروتکل‌های رایج و پرکاربردی هستند همچنین استاندارها به دو دسته بی‌سیم (wireless) و کابلی (Wired) تقسیم بندی می‌شوند.

برخی از محصولات لوکس برق در رابطه با هوشمند سازی ساختمان

هزینه و اجرت اجرای خانه هوشمند چقدر است؟

هزینه اجرای و راه اندازی هوشمند سازی ساختمان در تهران بر اساس عوامل مختلف متفاوت است. به عنوان مثال می توان به قدمت سازه، اندازه آن، نوع تجهیزات مورد استفاده، سلیقه و نیاز مشتری اشاره کرد. لازم به ذکر است که بهترین زمان برای هوشمند سازی ساختمان زمانی است که سازه در حال ساخت است. زیرا یک متخصص می تواند تعیین کند که بهترین مکان برای قرار دادن تجهیزات هوشمند مانند صفحه کلید، سنسور، ماژول های هوشمند و غیره کجا قرار دارد.
به جرات می توان گفت در آینده نزدیک از سیستم های هوشمند در تمامی پروژه های ساختمانی استفاده خواهد شد. مجموعه لوکس برق یک راه حل عالی برای ساخت و کنترل مرکزی سیستم ها بر روی تجهیزات موجود در ساختمان است. سیستم هوشمند سازی ساختمان علاوه بر افزایش راحتی و ایمنی سرنشینان، عملکرد خود را به طور مداوم بهبود می بخشند و سناریوهای جالبی را برای کاربران به وجود می آورند.
به همین دلیل توصیه می شود قبل از خرید و تصمیم گیری برای ایجاد ساختمان هوشمند در تهران و سایر نقاط کشور با کارشناسان ما در لوکس برق تماس بگیرید تا بتوانید به طور کامل از هزینه ها و … مطلع شوید.

برخی از نمونه کارهای هوشمند سازی ساختمان در تهران توسط لوکس برق

برخی از مهم ترین اجزای هوشمند سازی ساختمان در تهران

حسگرها و سنسورهای هوشمند:

در پروژه های هوشمند سازی ساختمان در تهران می توان از سنسورها و حسگرهای مختلفی استفاده کرد. در زیر نمونه هایی از سنسورهای هوشمند مورد استفاده در تاسیسات الکتریکی ساختمان آورده شده است.
نور و روشنایی: حسگر حضور و حرکت (فناوری مادون قرمز)، سنسور سنجش لوکس محیط (Lux Meter)، کلیدهای چندکاره لمسی یا فشاری
سرمایش/گرمایش: سنسور ترموستات و دما، سنسور رطوبت، سنسور Co2
پرده و سایه برقی: سنسورهای لوکس برای اندازه گیری نور خورشید به صورت هفتگی، سنسور باد، سنسور ایستگاه هواشناسی قدرتمند و چند منظوره
سیستم های امنیتی و نظارتی: دوربین های مدار بسته، سنسورهای حرکتی، حسگرهای شکستن شیشه، باز شدن مغناطیسی در و پنجره ها، اثر انگشت، تشخیص چهره.

شما می توانید جهت مشاوره رایگان در رابطه با هوشمند سازی ساختمان در تهران و دیگر استان ها با بهترین قیمت و کمترین زمان با ما در تماس باشید.

شماره تماس جهت هماهنگی و مشاوره : 09123253014

ضمنا تمامی لوازم و تجهیزات هوشمند در مجموعه لوکس برق دارای گارانتی و خدمات پس از فروش چندساله بوده و میتوانید با آسودگی خاطر پروژ های هوشمند سازی ساختمان در تهران و سایر نقاط کشور را به ما بسپارید.

سرور و رابط های گرافیکی در ساخت سیستم هوشمند سازی ساختمان

به کمک سرورهای هوشمند یا رابط های گرافیکی، کاربران می توانند با نصب اپلیکیشن های ویژه بر روی تلفن های همراه یا تبلت ها، سیستم هوشمند را از داخل یا خارج ساختمان نظارت و کنترل کنند. رابط های گرافیکی برای پروژه های کوچک و متوسط ​​و سرورها برای پروژه های بزرگ یا پروژه هایی که نیاز به سناریوهای هوشمند پیشرفته دارند استفاده می شوند. این دستگاه ها به اینترنت ساختمان متصل هستند و امکان نظارت بر ساختمان را از هر نقطه دنیا فراهم می کنند.
علاوه بر این، در صورت بروز مشکل یا فعال شدن سیستم هشدار، پیام یا اعلان به تلفن ساکنین ارسال می‌شود تا بتوانند در اسرع وقت مشکل را حل کنند. با این قابلیت، مدیران ساختمان به راحتی می توانند تغییرات سیستم را شناسایی کرده و به سرعت به آنها پاسخ دهند.

عملگرها و کنترلرها در سیستم هوشمند سازی ساختمان

این واحد به عنوان مغز و هسته سیستم های هوشمند سازی عمل می کند. کنترلرها داده ها را از حسگر و سنسورها دریافت می کنند و سپس به کمک رله های برقی عملیات قطع و وصل تجهیزات برقی را انجام می دهند. این فعالسازها یا عملگرها (Actuators) معمولاً در داخل تابلوهای برق یا پشت کلیدهای روشنایی نصب می شوند و امکان قطع/ وصل و یا تنظیم لوازم برقی را فراهم می سازند.
عملگر سوئیچ، پرده برقی، دیمرها و فن کویل های سه دور نمونه های رایج این عملگرها هستند. امروز، با توسعه صنعت هوشمند سازی ساختمان، عملیات ترکیبی یا یکپارچه نیز استفاده می شود که چندین عملکرد را در یک ماشین ترکیب می کند.

هوشمندسازی ساختمان چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی جامع و کلی از هوشمند سازی ساختمان ارائه دهیم، می توان گفت که ساختمان هوشمند (خانه هوشمند) یا به عبارتی Smart Home مجموعه ای از وسایلی است که امکان کنترل برخی وسایل الکترونیکی و مکانیکی خانه را برای ما فراهم می کند.

هدف ما از هوشمندسازی ساختمان چیست؟

به طور کلی این تکنولوژی با تکیه بر ایجاد بستری مدرن و جدید با دسترسی آسان برای کنترل و مدیریت دقیق ساختمان و منزل شما روی کار آمده است و هدف ما ساخت این بستر برای شماست.

هزینه و اجرت هوشمندسازی ساختمان در تهران چقدر است؟

در کل میزان هزینه و اجرت مجهز کردن ساختمان به تجهیزات هوشمند کاملا متغیر است و بستگی به تجهیزات هوشمند انتخابی ، متراژ و فضای کار و همچنین تکنولوژی و برند استفاده شده دارد.

هوشمندسازی ساختمان چه مزایایی دارد؟

کنترل سیستم صوتی و تصویری، کنترل روشنایی هوشمند، کنترل هوشمند دما، کنترل هوشمند پرده های برقی و سیستم حفاظتی و امنیتی بخشی از مزایای هوشمندسازی ساختمان می باشد.